12.9.05

מייק'ס פלייס 62 - ברו קרו

את זה לא עשיתי הרבה זמן - לכתוב באותו הלילה של ההופעה.
קודם כל, בהתחלה חשבתי שבכלל אני לא אגיע למייק'ס היום. היה יום הולדת להדס ב'פולה' וחשבתי שזה פשוט יעלה על מייק'ס. אבל אחרי שהייתי שם קצת עם לירון, שבאה אליי לפני זה לראות סרט על הגג (מה שהוכתר ככישלון כי הלפטופ של השותף שלי החליט להפסיק לתפקד) ואחרי שלירון הלכה, עדי הצטרפה אליי ואז המשכנו למייק'ס. מזל טוב הדס, שטסה לאיה נאפה (איך לכל הרוחות מאייתים את זה) עם אלון שלה מיד בסוף המסיבת יומולדת שלה.
למייק'ס הגענו איפשהו אחרי חצות. אני לא בטוח כי נגמרה לי הסוללה בפלאפון (סוג הדברים שזוכרים כשאתה כותב
באותו הערב, הממ, מרתק). אנשי להקת 'מלח מים', קבוצה של אנשים נחמדים בעלי אנרגיות חיוביות והרמוניות צבעוניות ונהדרות, בדיוק סיימו את ההופעה שלהם. עליתי מיד אחריהם להופעה שהגדרתי על הבמה כ'בינונית'. גם את עצמי הגדרתי כ'מאוד בינוני'. אני לא חושב שהיה טוב מדי, אני לפחות נהניתי יחסית. עדי עלתה איתי לגירסה ממש ממש ממש מאולתרת של 'מאמי' ומיד אחרי זה עלה ברי ועשה איתה את הגירסה שלהם לבארבי. תחזיקי מעמד עדי.
עשיתי שימוש ראשון בקלסר שיואב השאיר. בעצם לא כתבתי על זה נראה לי, אבל יואב השאיר מתנה למייק'ס. קלסר עם מילים להרבה שירים פופולריים בערבי שני/רביעי, כדי שאנשים יוכלו לשיר ולראות את המילים. לתוספת הוא גם שם בקלסר שקית של מפרטים, כי זה לא מזיק. הקלסר מונח בשקט ובדיסקרטיות (בביתך או בבית מלון?) בין מכשור המיקסינג שנמצא על הבמה. שששש.... אל תגידו לאף אחד.
בכל מקרה, בסוף הערב עליתי עם מישהי (רוני קראו לה) ל - 2-3 שירים שבחרנו באופן חופשי. בסך הכל היה לא משהו אבל לא נורא, פעם ראשונה שלה והיא עוד יכולה להשתפר. פעם ראשונה זה לא קל בכלל. בשיר האחרון, ג'קי, אפילו עשיתי קצת קולות והיה לא רע.
עוד משהו ששכחתי לכתוב עליו - מבצע חדש במייק'ס. הברו קרו (Brew Crew). בכל יום שני נרשמים על הבאר, ביום שני הרביעי מקבלים חולצת מייק'ס במתנה. בכל יום שני שבאים עם חולצת מייק'ס, מקבלים שוט חינם. יופי! נרשמתי כבר שלושה שבועות, שבוע הבא תהיה לי חולצה. סוף סוף חולצת מייק'ס. וגם אקסטרה שוט חינם. פרנק שמח.
לילה טוב? נו שיהיה.
אה כן, מייקל הפשיל את המכנסיים שלו מולי לא פעם אחת. אלא פעמיים. רק רציתי לציין.
פלייליסט:
ארונות מטבח
רן
עכשיו קוף
מזי כהן - מאמי (עם עדי)
K's Choice - Everything for Free (עם רוני)
היהודים - ג'קי (עם רוני)

5.9.05

מייק'ס פלייס 61 - Yoav is travelling tonight on a plane

לפני שאני אכתוב על ההופעה של יום שני הזה אני צריך לעבור על כמה דברים. אני אתחיל במשהו נחמד שקרה ביום רביעי האחרון. הייתי קצת מבואס, מכמה סיבות (שאת חלקן אני לא זוכר אפילו עכשיו), ולפני שבאתי דיברתי עם רותם (שבאה ברוב ימי הרביעי ואפילו מתקשרת לשאול אם אני מגיע - חמודה) ואמרתי לה שאני מבואס. כשבאתי למייק'ס היא הושיטה לידי שקית שחורה ובה היה פתק שהיא כתבה לי, סוכריות בקופסא בצורת קנגורו קטן (כולל קנגורו ג'וניור בכיס שנראה כאילו מזיינים אותו) והכי חשוב - בובה של כלב קטן! (גיי פרנדלי מדי?) תודה רותם. זה היה ממש כיף לקבל מתנה פתאום. עוד משהו שהיה ממש מגניב ביום רביעי, אדם, בן דוד של מתן אריה, שגר באנגליה הרחוקה עם אחותו אביגיל, בא לארץ וטרח לקפוץ למייק'ס עם כמה חברים. אומנם הוא לא היה בהופעה עצמה, אבל הוא ישב איתי בסוף הערב, וזה היה מאוד כיף לראות אותו שוב.
עכשיו לחלק המרכזי של הפוסט.
כמו שכבר כתבתי בעבר, יואב הולך לטוס לארצות הברית (או למנצ'סטר, כמו שהתחלנו להגיד במייק'ס, אני אפילו לא זוכר למה) כדי לנסות את מזלו וכשרונו המוזיקלי בניו-יורק. ביום ראשון, הייתה לו הופעת פרידה במייק'ס. התקופה האחרונה הייתה טיפה מרגשת, כשכל שיר קבוע של יואב היה הפעם האחרונה שהוא עשה אותו. גם אני וגם עדי עבדנו בנפרד עם יואב על שירים להופעת הפרידה. נפגשתי עם יואב 4-5 פעמים בכמה שבועות האחרונים בשעות מאוחרות אצלו בבית וניגנו על 2 אקוסטיות. עבדנו על קולות ובכלל זאת הייתה העבודה המושקעת באמת היחידה שעשיתי בשביל הופעה. לקחתי את האקוסטית הפשוטה יותר של יואב הביתה והתאמנתי על לנגן עם מפרט (חלק מהעור כבר התחדש על האצבע) ולשיר גבוה וטוב. לפחות גבוה.
זאת הייתה הופעה מאוד מרגשת ומיוחדת. רוב קבועי מייק'ס התייצבו, מינוס כמה מלצריות שלא יכלו להגיע, וגם ברי ואסף לא היו. אבל הרבה מאוד אנשים כן היו, גם חברים של יואב ממחוץ למייק'ס שפגשתי פעם או פעמיים. יואב עשה שירים יפים, מקוריים (אותם הוא עשה מעט מאוד לאורך כל הזמן במייק'ס), וגם לא מקוריים. היו גם כמה שירים במסגרת ההרכב שאיתו הוא עבד על דיסק בתקופה האחרונה, bend. בשירים שלנו הצלחנו לעשות מספר קטן מאוד של פאשלות. שרנו 3 שירים של Tenacious D וגם גירסא משולבת של "בוקר טוב עולם" של אבטיפוס יחד עם Save Tonight של Eagle Eye Cherry. אולי מתישהו יהיו לי הקלטות של זה, כי ראיתי את יואב מסתובב הרבה עם לפטופ. ("זה לא זמן בשביל לשחק סוליטייר", הפצרתי בו). עדי שרה פשוט מדהים בשירים שלה עם יואב, פשוט מדהים!! אני הייתי.. נפעם. היא התעלתה על עצמה לגמרי.
וכל ערב במייק'ס הוא לא ערב (בדרך כלל) בלי קצת גימיקים. אז לצורך הגימיקים, היו לי וליואב חולצות תואמות בשביל השירים שלנו, חולצות מגניבות שמופיע עליהן Shiny Demon כראוי. בזמן החלק בהופעה שבו לא ניגנו ביחד (אממ.. הרוב?) לבשתי את חולצת "Fuck Me I'm I a Groupie" שלי, תודה למיכל שעשתה לי אותה, כולל ברווז קטן על התווית. החולצה הצחיקה את רוב האנשים שראו אותה, חוץ מיואב שלקח אותה ברצינות (לא באמת, פשוט לא זוכר שראיתי אותו מגיב לה). יואש הברמן המזמר דווקא הסכים איתי שזאת ההזדמנות האחרונה והחזיק לי אצבעות. עוד "גימיק" שהוסיף הרבה להופעה, רעיון של עדי - עדי ואני קנינו נרות (באםפם) ופיזרנו אותם בין השולחנות במהלך החצי השני של ההופעה, והאווירה הייתה ממש מדהימה כזאת.
בסוף ההופעה אנשים אמרו ביי (הנחמדים), והתפזרו לאט לאט. עדי הלכה די מהר כי היא הייתה צריכה לחזור לבית של סבתא שישנה. (אני לא יודע אם היא אפילו הספיקה לקנות לה עוגיות ופירות ואת כל מה שאמא אמרה). נשארו יואב, שהיה עסוק בלחסל את ארוחת ההמבורגר שהביאו לו מהמטבח, אנוכי, יורה בדיחות בקצב שמבלבל אפילו אותי, וגם רותם, חן (עם אפילו פחות שיער ממה שכתבתי עליה בפעם הקודמת), וסרגיי והילה (שעליהם כתבתי כבר קודם, אבל לא הזכרתי אותם בהקשר של ההופעה הזאת, אז כן, גם הם היו ומאוד נהנו). היה לי מאוד קשה להגיד ביי.
מה אפשר להגיד כשחבר טוב נוסע? זאת הייתה תקופה מאוד כיפית בשבילי, ויואב היה חלק גדול מהחיים שלי בתל-אביב. היציאות שלנו עברו את גבולות מייק'ס (למרבה התדהמה) והבן אדם אפילו הכין לי צהריים פעם, מה שאומר שאני חב לו את חיי. אבל כמו שכולנו אומרים (וגם יואב), הוא לא מת, יש אימייל, יש מסנג'ר, ולי יש את הגיטרה האקוסטית שהוא השאיר לי (how do you like THEM apples??). בהצלחה שם יואב, אוהבים אותך פה.
ועכשיו, ליום שני.
עדי אמרה לי שהיא חולה, והיא לא תבוא למייק'ס, גם בגלל זה וגם בגלל שמוקדם לה עדיין. גם לי היה קשה לאסוף את עצמי וללכת לשם. בסוף עשיתי את זה בגלל גנית, בחורה חמודה מאוד שפגשתי במייק'ס לפני הרבה זמן ומאז המשכתי להיתקל בה ובחברות שלה באקראיות במקומות הכי לא צפויים. היא שלחה לי SMS שהיא באפטר בתל-אביב ושאלה אם אני אהיה שם. היא קצת לא רצתה ללכת בגלל שלא היו לה בגדים (חכו רגע) אזרחיים (אה). בסוף היא באה על מדים, ואני חושב שאף אחד לא נפגע, חוץ מאיזה מישהי שכנראה שירתה בבסיס שלה ופשוט צעקה עליה את שם הבסיס. עדיין חוקרים את התקרית הזאת.
האווירה במייק'ס הייתה קצת עצובה, אבל גם יפה. לכולם היה מן חיוך עצוב כזה. ברי פתח את הערב בצרידות (הוא היה באנגליה בשבוע האחרון) והתנצל על זה. הוא הסביר שעם הלהקה החדשה שלו - D9 - שמופיעה במייק'ס כל שבת שנייה (אל תדאגו, יוצאים יומיות), אחרי כל הופעה הוא לא יכול לשיר במשך 3 ימים. וביום ראשון, אתמול זאת אומרת, הלהקה שלו הקליטה באולפן והוא כדבריו, sang his heart out. אחריו עלה ברדוגו שפתח בכמה כיסויים יפים ועצובים טיפה. בין השירים שלי שילבתי את 'גלגל את החלום' של איפה הילד, שיר שאני אוהב לשיר בהקשר של חברים. וגם רן קיבל כתוספת מחווה קטנה ועדכנית לאלטון ג'ון, בשם יואב (שבדיוק בזמן שעליתי, חצות, המריא אל עבר התפוח). בתור קטע מעבר שרתי את הפזמון של Indian Sunset, מה שמוכר יותר בתור הפזמון בשיר של 2Pac, Ghetto Gospel. אחר כך עוזי עלה, והיה ממש כיף לשמוע את השירים שלו. גנית נהנתה מכל סיפורי הרקע שהעמסתי עליה בזמן ההופעות.
נזיד בשר. Stew. פתאום לכל אחד ואחת מהמלצריות/ברמנים/מאבטחים היתה קערית של Stew מהביל (מילה יפה) שהריח שלו היה משכר. דורון קרא לי להביא כף ולסיים את שלו. זה היה טעים אפילו יותר ממה שאפשר היה לנחש מהריח. אני חושב שזה לא משהו מהתפריט. מממממ.....
אחרי שעוזי סיים, יצאתי החוצה עם גנית ושירי ועבדנו ביחד על שלושת השירים שבפלייליסט. את 'טוב לבד' לא הכרתי ולקח בערך רבע שעה להבין איך הוא הולך. בשני השירים מ'מופע קולנוע האימים של רוקי' שעשיתי עם שירי הבעייה הייתה יותר המילים, אבל בסוף הכל יצא די כיפי.
בגלל שגנית הייתה צריכה גם לישון קצת, ולמען האמת גם אני, נאלצנו לצאת לפני שברדוגו סיים את הסט הסוגר שלו, שזה חבל. אבל, נו, תמיד יש שבוע הבא. ושבוע אחרי. ושבוע אחרי.
זה כנראה הטקסט הארוך ביותר שכתבתי על מייק'ס אי פעם.
פלייליסט הופעת פרידה - השירים שלי עם יואב:
Tenacious D - Tribute
Tenacious D - Kyle Quit the Band
Tenacious D - Friendship Is Rare
אבטיפוס/Eagle Eye Cherry - בוקר טוב עולם/Save Tonight
פלייליסט יום שני:
רן (גטו גוספל)
עכשיו קוף
אל תנחר
איפה הילד - גלגל את החלום
אפרת גוש - טוב לבד (עם גנית)
Janet (Suzan Sarandon) - Touch Me (עם שירי)
Frankie - Sweet Transvestite (עם שירי)

Always Record

היום בטעות מחקתי מהמחשב שלי בעבודה את כל תיקיית המסמכים שלי, שהכילה בין השאר את מרבית הטקסט שמופיע בבלוג הזה. אלוהים, כמה שאני שמח שהעברתי אותו לאינטרנט. הייתי בועט בעצמי מאוד מאוד אם זה היה נעלם.
נכון להיום הזמנתם *כרטיסים* לסרט ^ג'ון טרבולטה בתחתונים^ בקולנוע ~פרישמן בלונדון~