20.4.08

טבעוני

אני יושב בבית של מתן מלמד בטבעון, ליתר דיוק בחדר של עדי (אחות) שבדיוק לא בבית בשביל משהו.

הגעתי לכאן אתמול בשביל ליל הסדר - היה ממש כיף, לראות את המשפחה "המורחבת" שלו שלא ראיתי המון זמן - בתקופת התיכון הייתי נמצא המון אצלהם בבית בקריות. עכשיו ראיתי את אמא שלו ואת בן הזוג שלה ואת הילדים בפעם הראשונה מאז המון המון זמן.

היו לי הרבה חוויות בבית הזה בטבעון. כל מיני מסיבות וחזרות ממסיבות. לילות מעניינים. ובעיקר בקרים איטיים ובודדים. תמיד בבית הזה, ואולי גם בבתים גדולים אחרים, אני לא מצליח לישון בנוחות עד מאוחר. גם כשיוצאים עד הבוקר, אני מוצא את עצמי מתעורר הרבה הרבה לפני כולם. כל הניסיונות להירדם נכשלים. במסיבה הראשונה שהייתי בה בטבעון (יכול להיות שאפילו בבית הקודם של מתן) מצאתי את עצמי אוסף את כל כוסות הפלסטיק המשומשות שהתפזרו בבית (ויש הרבה בית). הפעם קצת יותר בנאלי, הכנתי לי קפה וחיפשתי פינה טובה למחשבות. כשעלתה המחשבה לכתוב החלטתי ללכת על זה - לא קורה הרבה אז הנה הגענו.

סיפור שנזכרתי בו אתמול על הבית הזה, מהתקופה שיצאתי עם מיכל כחצי שנה. מיכל באה לאסוף אותי בבוקר מהבית של מתן - אבל טעתה בכתובת (דלת ליד). אישה פתחה את הדלת והייתה קצת בשוק לשמוע שהיא רוצה לראות את פרנקי. הסיבה - לבעלה של אותה שכנה קוראים פרנקי. כך כמעט פורקה משפחה. בסוף לכולם שלום, לכל הידוע לי.

יש לי זכרונות טובים מהחדר של מתן. החדר שלו נמצא מתחת להמון חפצים אבל אני עדיין קורא לזה החדר שלו. חלק גדול מהם דווקא לא קשורים למתן כל כך (חלק גדול מהזכרונות וגם מהחפצים). אבל למרות כל אלה, בשנים האחרונות מצאתי את עצמי מבלה פחות ופחות זמן איתו - בעיקר בגלל ההבדל בטעם לגבי מקומות בילוי. אחרי כמה שנים ירד לי ממועדונים ומריקודים - אני לא נהנה מזה ברוב הפעמים, בגלל המוזיקה ובגלל הקושי לתקשר, ובגלל הקושי לתקשר עם בחורות. אני צריך סיטואציה שבה אני יכול לדבר, להקרין את האישיות שלי, וזה לא עובד כל כך בזמן שאני צריך לנענע את עצמי לצלילי 50 סנט או ג'ו השמן או ריאנה. לפעמים זה נחמד, ובעיקר כשיש מוזיקה יותר טובה, אבל כבילוי 4-5 שעות.. יותר מדי.

אז הנסיעות לצפון בשביל יציאה משותפת עם מתן וחברים נשארו בעבר. אתמול, אחרי ליל הסדר, ואחרי התלבטויות מצידי (על בסיס הנ"ל) החלטתי בכל זאת לנסוע איתו (ועם רזי, הדר, דייב, מרינה, אהרון ועוד קצת). המועדון שאליו הם תיכננו ללכת נראה (און ארייבל) כמקום לא מוצלח, לכן נסענו לבית המרזח, שם באופן משונה לא יצא לי להיות עד עכשיו. יצא ערב נחמד ביותר, עם בירה, מוזיקה סבירה ורקידה והרבה הרבה סמים. סתם.

בוקר פסטוראלי בטבעון הירוקה. יש פה בריכה, נוף לואדי. בהמשך היום אני כנראה מצטרף לעל האש עם החלק של המשפחה של מתן שהתגעגעתי אליו. המנוחה של פסח מרגישה טוב, ובעיקר עם חוויות, כמו שרציתי.

שיהיה חג שמח גם למי שאינו אני.
נכון להיום הזמנתם *כרטיסים* לסרט ^ג'ון טרבולטה בתחתונים^ בקולנוע ~פרישמן בלונדון~