30.5.05

מייק'ס פלייס 51 - יסמין

להופעה הזו באתי עם רוני, שאספתי אותו מהאכסניה שלו מבעוד מועד. כשהגענו ברי כבר חימם את הקהל עם הקאברים האהודים ל – American Pie ול – Got Till It's Gone. מול הבמה רקדה בהתלהבות קבוצת ילידי חו"ל, חברים של דניאל, אחת המלצריות החדשות. פגשתי אותה לפני חודש בערך כשבאתי למייק'ס ביום ראשון (זה היה שבוע שבו ביליתי כמעט כל יום במייק'ס).

אגב, אחת המלצריות הותיקות – יסמין – עזבה את הארץ לפני שבועיים בערך, לטובת קנדה והחבר שלה משם. היא אמרה לי פעם שהשיר "ג'סי" של ג'ואן באז (במקור של ג'ניס איאן, ותודה לענבל שהכירה לי) הוא השיר הכי אהוב עליה. הצעתי לעשות לה דיסק עם השיר, והיא אמרה שהיא תשמח. קצת לפני שהיא נסעה, ישבתי והרכבתי את הדיסק הכי מושקע שצרבתי בחיים שלי. לקח לי בערך 5 שעות לבחור ולסדר את השירים. היה שם קצת טריפ הופ (אם ככה קוראים לזה) של Massive Attack, Thievery Corporation ו – Portishead אבל היה לי גם שירים עצובים ומדהימים באמת – A Case of You ו – This Flight Tonight של Joni Mitchell. חוץ מזה היו כמה שירים של ה – Eels שהם הלהקה התורנית שאני גנוב עליה נכון לעכשיו, אחד האהובים עליי של Queen – Sail Away Sweet Sister. סוגר את הדיסק "מישאלה" של אחינועם ניני.

את הדיסק הבאתי למייק'ס ביום הזיכרון אחרי הצהריים, כשיסמין לא הייתה. קיוויתי לתת אותו לאחת המלצריות האחרות, אבל הן לא היו אז הבאתי אותו לריק, הברמן שחום העור (מאוד) רכוב הרולרבליידס. הייתה לי תחושה שהוא יזרוק אותו מאחורי הבאר ויסמין לעולם לא תקבל אותו. אבל הנחתי ל"גורל" לעשות את שלו. כנראה שמלמעלה חושבים לטובתי כי אחרי כמה זמן אמרו לי תודה בשמה על הדיסק. וזה סוף סיפור הדיסק.

בגלל שחשבתי על כמה דברים מצחיקים שקשורים לשירים של אביב גפן החלטתי שזאת תהיה הופעה שמוקדשת לו. חוץ מזה, זה היה גם היומולדת של טוני, שחולה עליו עד לרמה של יוני בלוך, לכל המבינים. אז היו כל מיני בדיחות על שירים של אביב שממש אין לי כוח לרשום עכשיו.

סך הכל, היה לי ערב נחמד. הכרתי גם שתי בנות חמודות – אחיות – נינה ואיירין. יש לי תחושה שזאת היכרות משמעותית. האם אני נביא? לא. אני פשוט כותב, כרגיל, בערך שבוע וחצי אחרי ההופעה.

לטוני לעומת זאת היה ערב לא נחמד. הוא רב עם ברי לגבי מספר השירים, משהו שקורה לא מעט. אני זוכר טוב איך החלטתי לא לבקש יותר לשיר עוד שיר, מהבמה, משהו שנורא מעצבן את ברי. הייתה לו גם איזו היתקלות עם אלון "אהבה", לא ראיתי את זה אבל אלון סיפר לי כמה ימים אחרי. בכל אופן, טוני, לא תמיד הבחור הכי יציב בארץ, הבטיח לי שזאת הפעם האחרונה שהוא בא לשם, הוא נעלב, נמאס לו ומעכשיו הוא יעשה את ההופעות שלו במקום אחר. טוני – בהצלחה.

פלייליסט:
קקי כבד
רן
עכשיו קוף
נכון להיום הזמנתם *כרטיסים* לסרט ^ג'ון טרבולטה בתחתונים^ בקולנוע ~פרישמן בלונדון~